Om inte så kan det vara läge att se över er strategi. En annan anledning att se över sin varumärkesstrategi kan vara vid rebranding eller justering av sortiment eller målgrupper. Ta kontroll över er strategi och öka effektiviteten!
Vilka mål ska uppfyllas? Vilka möjligheter finns? En marknadsplan tar er från nuläge till framtiden – så kan ni planera er kommunikation så den ger effekt!
Nulägesanalys
SWOT
Värdeerbjudande
Varumärkesstrategi
Marknadsinsatser
Kommunikationsplan
Planerar du ett projekt, ett event eller en förändringsresa? En kommunikationsplan förenklar arbetet. Den innehåller strategi såväl som en konkret handlingsplan.
Syfte & mål
Strategi
Budskap
Målgrupper
Kanaler & innehåll
Sociala medier-strategi
Sociala medier är mer än en kanal. Vill du få bättre koll på och kunna planera er kommunikation effektivt? Klokt!
Målgrupp
Tonalitet
Kanaler
Innehåll
Schema & budget
Varumärkesplattform
En varumärkesplattform ger tydlighet och riktning. Den visar vilken kommunikation som kan stärka oss och särskilja oss från konkurrenter.
Affärsidé
Kärnvärden & varumärkeslöfte
Målgrupp, konkurrenter, positionering
Tonalitet, budskap
Ge er kommunikation den effekt som ni önskar?
Om inte så kan det vara läge att se över er strategi. En annan anledning att se över sin varumärkesstrategi kan vara vid rebranding eller justering av sortiment eller målgrupper. Ta kontroll över er strategi och öka effektiviteten!