Pandemin slog skoningslöst mot friskvårdsbranschen när tjänster som massage blev nästan osäljbara över en natt. Företaget tog därför det modiga beslutet att byta namn och bygga upp ett nytt varumärke.
grafisk profil
Hemsida
varumärkesstrategi
sociala medier
Varumärkesstrategi
Vi startade med en strategisk rådgivning och hittade en viktig konkurrensfördel, företaget har kompetens inom tjänsterna kostrådgivning och träning, en lösning som andra massageföretag vanligtvis saknar. Vi valde att anpassa kommunikationen så det passar en bredare målgrupp, både män och kvinnor.
Grafisk profil
Den visuell identiteten togs fram med tanke på att företaget i framtiden kanske vill expandera eller hitta nya vägar inom hälsa. Vi skapade logotyp, färger, bildspråk, typsnitt och symboler, skyltar och foliering av skyltfönster samt trycksaker som visitkort och presentkort. Med hjälp av sociala medier-mallar kan företaget enkelt posta snygga inlägg till vardags.
Webbsida med sökmotoroptimering. Design, copy, bilder & SEO.