Gamla Enskede Lådcyklar behövde en modern hemsida med möjlighet att koppla på betalning online. I samband med det hjälpte vi dem med en uppfräschad grafisk profil.
grafisk profil
Hemsida
varumärkesstrategi
sociala medier
Varumärkesstrategi
Att hitta rätt målgrupp för denna produkt var avgörande då konkurrensen i branschen är stor. Att välja en kvalitetscykel framför en billigare variant är ett val kopplat till ekonomi men också livsstil och värderingar. Utifrån de värden vi ville lyfta och den målgrupp vi riktade in oss på tog vi fram en färgskala och bildspråk som förutom hemsidan användes till trycksaker och sociala medier.
Webshop
Vi anpassade innehållet på hemsidan till företagets behov. Då affärsidén i mångt och mycket bygger på att cyklarna ska testas ut och varje del specialbeställas la vi stort fokus på en köpguide och kommunikation kring hur och var man kan provcykla. Webshopen byggdes med Wocommerce med möjlighet att koppla på betalning för en del av butikens standardartiklar. Webshopen sökmotoroptimerades.
Webbsida med sökmotoroptimering. Design, copy, bilder & SEO.