Rebranding & webshop

Gamla Enskede Lådcyklar behövde en modern hemsida med möjlighet att koppla på betalning online. I samband med det hjälpte vi dem med en uppfräschad grafisk profil.

grafisk profil

Hemsida

varumärkesstrategi

sociala medier

Webshop rebranding

Varumärkesstrategi

Att hitta rätt målgrupp för denna produkt var avgörande då konkurrensen i branschen är stor. Att välja en kvalitetscykel framför en billigare variant är ett val kopplat till ekonomi men också livsstil och värderingar. Utifrån de värden vi ville lyfta och den målgrupp vi riktade in oss på tog vi fram en färgskala och bildspråk som  förutom hemsidan användes till trycksaker och sociala medier.

Webshop

Vi anpassade innehållet på hemsidan till företagets behov. Då affärsidén i mångt och mycket bygger på att cyklarna ska testas ut och varje del specialbeställas la vi stort fokus på en köpguide och kommunikation kring hur och var man kan provcykla. Webshopen byggdes med Wocommerce med möjlighet att koppla på betalning för en del av butikens standardartiklar. Webshopen sökmotoroptimerades.

sociala medier
Webshop grafisk profil ipad
webshop 3
Webshop rebranding grafisk profil
Webshop rebranding

Webbsida med sökmotoroptimering.  Design, copy, bilder & SEO.

Intresserad av en liknande lösning?

Kul! Boka in ett möte så pratar vi igenom era behov. 

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?