Hasse och Tages gamla filmklassiker blir teater på Djurgården. I uppstart av produktionen var frågorna många;
Hur kan vi hitta ett koncept som tar publiken med storm, 60 år efter succén? Kommer den flytande läktaren på pråm att få bygglov? Och vilka är målgruppen år 2020?
Marknadsplan
grafisk design
sociala medier
Marknadsplan
I framtagandet av marknadsplan och sociala medier-strategi arbetade vi med workshops för att hitta kärnan i produktionen, en kreativ process där både namn på pjäsen och skådespelarna tog form eftersom. I ensemblen: Sven Melander, Sonja Aldén, Lotta Ramel mfl.
Grafisk design
I samarbete med Ticketmaster tog vi sedan fram en kampanj för sociala medier och nyhetsbrev. Produktion av innehåll för digitala kanaler (bild, film, text). Publicering, annonsering och tävling i sociala medier. Annonser på sociala medier och i Ticketmasters kanaler. Analys av statistik från sociala kanaler och Ticketmaster.
Projektet genomfördes tillsammans med reklambyrån Confusion och Snipe Management.
Intresserad av en liknande lösning?
Kul! Boka in ett möte så pratar vi igenom era behov.